جانشین های سالم فست فود ها، غذاهایی که با سرعت درست می شوند و در عین حال ساده هم هستند

غذای ساده

غذاهایی که با سرعت درست می شوند و در عین حال ساده هم هستند، جانشین های سالم فست فود ها و غذاهای ساده ای که در عین سلامت به سرعت آماده می شوند.

بسیاری از غذاهای حاضری مانند فست فود ها، غذاهایی ناسالم هستند و صد ها ضرر برای بدن انسان دارند. به علت راحتی و در دسترس بودن فست فود ها بعضی از مردم به جای درست کردن غذا سراغ مصرف این غذاها می روند. اما باید دانست که غذاهایی هست که می تواند در عین سلامت، به سرعت آماده شوند. غذالند سعی دارد در این مقاله غذاهایی را معرفی کند که می تواند جایگزین خوبی به جای فست فود ها برای افرادی که وقت و حوصله غذا درست کردن ندارند باشد.

  • سوپ تخم مرغ

سوپ تخم مرغ

این سوپ غذایی فوق العاده سالم است. بدون این که از مایکروویو در تهیه آن استفاده شود، به سرعت آماده می شود. پس اگر حوصله درست کردن شام را ندارید، غذالند به شما توصیه می کند که از این سوپ استفاده کنید.

  • کلم پلو

کلم پلو

شاید اسم این غذا چندان شما را جذب نکند اما باید بدانید کلم پلو یک غذای کاملا سالم، خوشمزه و البته فوری است. این غذا از برنج خالی هم زودتر پخته می شود. اگر خواستید می توانید برای سالم تر کردن این غذا به آن سبزیجات، تخم مرغ و گوشت هم اضافه کنید.

  • پیتزا پورتوبلو

پیتزا پورتوبلو

سخت است اگر بخواهیم پیتزا را در لیست غذاهای سالم قرار دهیم. اما پیتزای پورتوبلو به لیست ما بسیار نزدیک است. افرادی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند قارچ به عنوان یک غذای اصلی به شمار می رود. اگر در کنار قارچ سس گوجه، پنیر و پپرونی هم باشد مزه فوق العاده ای پیدا خواهد کرد.

  • پدآسان تایلندی

پداسان تایلندی

اگر تمام مواد را برای پختن نودل با هم آماده کنید و بپزید نودلتان در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده خواهد شد. پد تای یک نودل سرخ شده می باشد که اکثرا یک غذای خیابانی در تایلند به شمار می رود. برای تهیه این غذا از نودل برنجی، نیمرو، تکه های توفو، تمر هندی، سس ماهی، میگو خشک، سیر یا پیاز کوچک و شکر نخل استفاده می شود.

  • جوجه پیچ ایتالیایی

پداسان تایلندی

برای درست کردن این غذا باید از جوجه های نیم پز استفاده شود. آووکادوی تازه حالتی خامه ای در کنار جوجه ها خواهند داشت، این غذا با ورقه های نازک نان ترد مصرف می شود.

  • مرغ تایلندی با ریحان

این غذا یک غذای زود پخت تایلندی دیگر است که فروشندگان دوره گرد در تایلند از آن می فروشند، این غذا یک غذای خیابانی به حساب  می آید، اما شما می توانید آن را به راحتی در خانه آماده کنید. برای پختن این غذا تنها سیر، سس ماهی، فلفل تایلندی و ریحان شیرین احتیاج است.

  • مرغ کاهوپیچ مکزیکی

برای تهیه مرغ کاهوپیچ مکزیکی، از مرغ، لوبیا سیاه و سفید، ذرت، نان ذرت مکزیکی، گشنیز و فلفل های مکزیکی استفاده می شود. بعد از طبخ، تمام این مواد در کاهو چرب پیچیده می شود.

  • ماکارانی کدو

از بهترین و پرطرفدار ترین گزینه ها برای درست کردن غذای فوری ماکارونی بود، ماکارانی در عین این که فورا آماده می شود غذای سالمی است. در این غذا به جای پارمسان سنتی از بادام هندی استفاده می شود تا حالت خامه ای ایجاد شود.

  • سالاد ماکارونی آسیایی

سالاد ماکارونی آسیایی

این سالاد ماکارونی، برای وقت هایی که قصد دارید برای کل هفته غذایی به مقدار زیاد غذا آماده کنید مناسب است. برای طبخ آن از آووکادو، کلم ترد، مانگو آبدار و رشته استفاده می شود. کمی روغن کنجد، سویا و برنج نیز می تواند طعم این غذا را عالی تر کند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

4/5 (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *