طرز تهیه ۵ دمنوش گیاهی

طرز تهیه 5 دمنوش گیاهی

دم کردن گیاهان و گرفتن عصاره آن ها جزو قدیمی ترین روش ها برای مصرف داروهای گیاهی بوده است. از گذشته نیز تاکنون دمنوش ‌های گیاهی برای سلامت انسان و کنترل طبع آن ها در جلوگیری از ابتلا به بیماری ها مورد توجه بسیاری از پزشکان و افراد قرار می گرفته است. به همین دلیل دمنوش های گیاهی نیز هم برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی های روزانه و هم برای بهره گرفتن از مزایا و فواید آن همواره مورد توجه تمام افراد قرار می گرفته است.

 در این مطلب از سایت غذالند قصد داریم که به بیان طرز تهیه ۵ دمنوش گیاهی بپردازیم و توصیه می کنیم که حتما این دمنوش های گیاهی را در منزل آماده کنید و از طعم و مزه عالی آن لذت ببرید.

۱. دمنوش گیاهی زنجبیل و عسل

۱. دمنوش گیاهی زنجبیل و عسل

زنجبیل فواید و خواص بسیاری چون تقویت کننده حافظه، تقویت کننده قوای بدن، ضد رطوبت مزاج، تقویت کننده معده، خون ساز، رفع درد مفاصل، ضد ضعف اعصاب وغیره است. اگر عسل و زنجبیل که هر یک صدها فایده برای سلامتی بدن دارند با یکدیگر ترکیب شوند، خواص بسیار زیاد آن سلامتی را تامین خواهد کرد. بهتر است که این دمنوش را در صبحانه و در وعده ناشتایی میل کنید تا انرژی لازم در طول روز را دریافت کرده باشید.

۱ قاشق سوپ خوری از پودر زنجبیل را درون قوری ریخته و کمی آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس کمی عسل برای تغییر طعم و شیرین کردن آن اضافه کنید. زنجبیل طبع گرمی داشته و باعث برطرف کردن بسیاری از دردهای موضعی بدن می ‌شود.

۲. دمنوش گیاهی رویبوس

دمنوش گیاهی رویبوس

دمنوش گیاهی رویبوس جزو محبوب ترین و معروف ترین دمنوش های گیاهی در دنیا می باشد. این دمنوش سرشنار از انواع مواد معدنی بوده و خواب شما را تنظیم و استرس و اضطراب را از بین می ‌برد. همچنین این دمنوش برای افراد دیابتی بسیار عالی می باشد. از دیگر خواص این دمنوش گیاهی می‌ توان به رفع مشکلات پوست، رفع آلرژی ها و ضد التهاب اشاره کرد.

۱ قاشق غذاخوری از برگ رویبوس را درون آب جوش ریخته و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد. برای تغییر طعم و شیرین کردن آن می توانید از عسل نیز استفاده کنید.

۳. دمنوش گیاهی گل گاوزبان و سنبل الطیب 

دمنوش گیاهی گل گاوزبان و سنبل الطیب

گیاه گل گاوزبان از دیرباز نیز به عنوان آرامش بخش معروف و مشهور بوده است. می توانید این دمنوش عالی و فوق العاده را در هنگام غروب و یا قبل از خواب آماده و میل کنید و از فواید آرامش‌ بخشی، رفع کم خوابی و بی خوابی و رفع سردردهای عصبی آن بهره ببرید. البته لیمو همان طور که در دمنوش لیمو پرتقال فواید بسیار عالی ایجاد می کند، در این دمنوش نیز بسیار مفید می باشد.

برای تهیه این دمنوش فوق العاده کمی گل گاوزبان، سنبل الطیب و لیمو عمانی را داخل قوری ریخته و سپس بر روی آن کمی آب جوش بریزید و بگذارید تا ۳۰ دقیقه دم بکشد. می‌توانید برای شیرین کردن طعم آن از چند قطعه نبات و یا کمی عسل استفاده کنید.

۴. دمنوش گیاهی دارچین و استویا

دمنوش گیاهی دارچین و استویا

اگر نوشیدنی های شیرین جزو علاقه مندی های شما در میان تمام طعم ها می باشد، پس بهتر است که این دمنوش را فراموش نکنید. دارچین قادر به تنظیم میزان قند خون بدن بوده و همچنین می تواند هر نوع نوشیدنی و یا حتی غذایی را معطر و شیرین کند. پس این دمنوش خوشمزه و شیرین را آماده و میل کنید و نگرانی بابت چاقی و قند خون نداشته باشید.

دارچین و برگ های استویا نیز در قوری ریخته و آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. استویا هم به صورت عصاره و هم برگ های خشک موجود است. این گیاه نیز به عنوان شیرین کننده طبیعی محسوب شده و چون کالری نداشته و باعث افزایش قند خون نمی شود، برای افرادی که نگران میزان قند خون خود می باشند، بسیار عالی می باشد.

۵. دمنوش گیاهی برگ بو و دارچین

دمنوش گیاهی برگ بو و دارچین

این دمنوش نیز برای لاغری بسیار مفید و موثر می باشد. جدا از تمام فواید و مزایای دارچین که بیان کردیم، این دمنوش برای افرادی که تحرک زیادی در محل کار نداشته و به اضافه وزن مبتلا شده اند، بسیار عالی و مفید می باشد.  گیاه برگ بو نیز با دارا بودن ویتامین های آ، سی، آهن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، منگنز وغیره قادر به تقویت قلب، محافظت از پوست و مو، رفع استرس و اضطراب، کاهش وزن، رفع اختلالات گوارشی و… می باشد. دمنوش پونه نیز مانند دمنوش برگ بو می باشد و به همین اندازه مقوی و مفید می باشد.

 برای آماده کردن این دمنوش گیاهی نیز برگ بو و دارچین را به آب جوش اضافه و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *