سلبریتی ها به چه غذاهایی علاقه دارند؟

سبد غذایی سرزمین غذا

شاید شما هم جزو آن دسته آدم هایی باشید که دوست دارند بدانند بازیگران یا بازیکنان محبوبشان چه می پوشند، در چه مکان هایی زندگی می کنند و تفریحاتشان چیست. اما تا به حال شده به این فکر کنید که سلبریتی ها چه می خورند؟ غذا یکی از مهم ترین بخش های زندگی کسانی است که قرار است دائما در معرض دید مردم باشند و مورد قضاوت آن ها قرار بگیرند، مثلا یک بازیگر، می تواند با برگزیدن یک برنامه غذایی اشتباه، به راحتی خود را از صدها پیشنهاد بازیگری محروم کند.

شاید بعضی وقت ها که از دور به زندگی بعضی از افراد به خصوص فوتبالیست ها نگاه می کنیم، برایمان عجیب باشد که این همه درآمد به چه کارشان می آید، و کار شاید حتی به حسادت و غبطه خوردن هم بکشد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که ورزشکاران و بازیگران به ویژه حرفه ای ها به آسانی نمی توانند به جایگاهی که هستند دست پیدا کنند و در این راه شاید از چیزهایی گذشته باشند که ما به هیچ وجه حاضر نباشیم از آن ها بگذریم. مثلا با توجه به نقش رژیم غذایی در سلامت فوتبالیست ها و بازیگران، آن ها بعضا مجبورند که غذاهایی را که خیلی دوست دارند نخورند تا بتوانند به شغل حرفه ای خود ادامه دهند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت آشپزی غذالند به معرفی برنامه غذایی چند تن از سلبریتی های دنیای هنر و فوتبال بپردازیم.

جنیفرلوپز

جنیفر لوپز هیچگاه از وعده های غذایی فرآوری شده استفاده نمی کند و تنها موادی را مصرف می کند که ارگانیک است. ناهار او در روز های معمولی سالاد سبزیجات به همراه سالامون است. در زمان شام از غذاهایی که حاوی پروتئین هستند مثل مرغ و سیب زمینی یا کینوآ استفاده می کند و اصلا پروتئین را رمز موفقیت خود می داند. برای میان وعده ها جنیفر معمولا از میوه ها و سبزیجات استفاده می کند، اما به گفته خودش شکلات چیپسی یکی از نقاط ضعف اوست. او همچنین در یکی از مصاحبه های اخیر خود اعلام کرده است که از نوشیدن الکل و مواد کافئین دار خودداری می کند.

لیونل مسی

مسی هم از جمله کسانی است که اگر می خواهد سال های بیشتری در سطح بهترین فوتبالیست های دنیا بماند، باید در حفظ  آمادگی جسمانی خود با تنظیم رژیم غذایی صحیح بکوشد. ناپولیتانا یکی از غذاهای مورد علاقه مسی است، ناپولیتانا یک غذای آرژانتینی از دسته پاستا هاست. سس غذای ناپولیتانا حاوی پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، و سیر می باشد که این ترکیب غنی از آنتی اکسیدان است. پونه کوهی یکی دیگر از مواد غذایی مورد استفاده مسی است که از ان برای رفع التهابات استفاده می کند.

چند نکته که در برنامه غذایی مسی مشهود است:

  • استفاده از روغن زیتون به جای دیگر روغن ها.
  • کنار گذاشتن خوردن غذاهای گندم پایه و کربوهیدراتی به این علت که باعث کندی و کرختی می شوند.
  • مصرف حداقل روزی یک عدد سفیده تخم مرغ.
  • مصرف سوپ سبزیجات به این علت که خون را رقیق می کند و انتقال اکسیژن را بهتر می نماید در اولویت است، این سوپ از ترکیب زردچوبه، فلفل قرمز، زنجبیل و گیشنیز درست می شود.
  • اگر تعادل نمک در غذای مصرفی مسی به هم بخورد برایش ایجاد مشکل می کند چرا که نمک در ساخت و تحلیل رفتن عضلات نقش موثری دارد.
  • تحکیم استخوان ها برای یک فوتبالیست بسیار مهم است زیرا هر لحظه در معرض شکستگی و مصدومیت است به همین دلیل مسی از مواد غذایی ای استفاده می کند که به محکم شدن استخوان هایش کمک کند.

کریستیانو رونالدو   

رونالدو مهم ترین وعده غذایی را صبحانه می داند و به آن توجه ویژه ای دارد تا در طول روز انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی را داشته باشد. او در وعده صبحانه سعی می کند پروتئین و کربوهیدرات های مفید مثل میوه، غلات، تخم مرغ و شیر مصرف کند.

کریس با پرخوری مخالف است به همین علت سعی می کند در وعده ناهار زیاد غذا نخورد، او سراغ غذاهای کم کالری می رود و از میوه و سبزیجات زیاد استفاده می کند. به عنوان ناهار اغلب پاستای سبک و سالاد مصرف می کند تا املاح لازم را با پروتئین و ویتامین های مرغوب دریافت نماید.

شام کریستیانو بر روی انتخاب های سرشار از فیبر متمرکز شده او همچنین برای شام سعی می کند از میزان مناسبی کربوهیدرات بهره ببرد. سینه کبابی مرغ، لوبیا سبز و برنج قهوه ای منوی شام این ستاره را تشکیل می دهند. همچنین از میوه به عنوان دسر شام استفاده می کند.

آنجلینا جولی

دغدغه یک خانم باردار می تواند این باشد که پس از زایمان باید چربی هایی که نه ماه در بدن انباشته شده است را بسوزاند. آنجلینا جولی پس از این که فرزندان دو قلو خود را با سزارین به دنیا آورد به سرعت به رژیم غذایی خود بازگشت و حتی یک دقیقه هم از آن دست نکشید. شیر دهی خوب به فرزندان در کاهش وزن موثر است اما آنجلینا جولی این کار را انجام نداد و کار خود را سخت تر کرد. او در وعده صبحانه ماهی سالامون، سبزی های گریل شده، پنیر سفید کم چرب و میوه های تازه مصرف می کند.

آنجلینا در طول روز از وعده های غذایی کوچک استفاده می کند و به طور متوسط ۶۰۰ کالری در روز مصرف می کند و معتقد است که این میزان کالری برای فعالیت های روزانه اش کافی است. او در یکی از مصاحبه هایش اشاره کرده که سوپ را بسیار دوست دارد و سوپ هم برای سم زدایی بدن مناسب است.

در سایت سرزمین غذا، دستور پخت و طرز تهیه برخی از غذاهای نام برده شده را آورده ایم تا مخاطبان گرامی سایت غذالند بتوانند خوردن غذاهایی را تجربه کنند که سلبریتی ها می خورند. ضمن این که می توانید مقاله های بعدی که درباره سلبریتی ها نوشته خواهد شد را دنبال کنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *