جوز هندی در چه غذاهایی استفاده می شود؟

جوز هندی در چه غذاهایی استفاده می شود؟

 یکی از نکات مهم در طبخ انواع غذاها و آشپزی، استفاده از انواع ادویه ها برای تغییر طعم و عطر غذا و متمایز کردن آن می باشد. یکی از انواع این ادویه ها نیز که باید در طبخ غذاها استفاده شود، جوز هندی و پودر آن می باشد که با توجه به ذائقه شخصی خود می توانید به برخی از غذاهای خود در زمان طبخ بیفزایید.

همان طور که می ‌دانید جوز هندی یک منبع عالی از انواع مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که می توانید با افزودن آن در غذاهای خود آن را جزو یکی از مفیدترین و سالم ترین غذاها که هم سلامتی و تندرستی شما را به دنبال داشته باشد و هم یک غذای لذیذ با عطر و طعم منحصر به فرد و متمایز را به همراه خانواده سرو کنید در پی داشته باشد. البته در یک مطلب جداگانه با عنوان مزایا و مضرات جوز هندی به طور مفصل به بیان تمام مزیت ‌ها و البته چند نکته و محدودیت استفاده از این ادویه پرخاصیت در طبخ غذا پرداخته ایم. پس بهتر است که حتماً در زمان طبخ غذاهای خود در منزل این ادویه را فراموش نکنید.

در این مطلب از سایت غذالند قصد داریم که به بیان این مطلب که جوز هندی در چه غذاهایی استفاده می شود و می توانید برای تغییر طعم و عطر کدام نوع از غذاها از این ادویه پرخاصیت و مفید بهره ببرید، بپردازیم.

۱. لوبیا پلو 

می توانید در هنگام طبخ خورش لوبیا به همراه سایر ادویه هایی که به این خورش خوشمزه اضافه می کنید، کمی نیز پودر جوز هندی بیفزایید. چرا که این ادویه جزو آن دسته از انواع ادویه ها می باشد که علاوه بر افزودن عطر و بوی خاص به خورش، طعم غذای شما را نیز خاص و منحصر به فرد خواهد کرد.

۲. هویج پلو 

هویج پلو و جوز هندی

در زمان طبخ هویج پلو، یک تکه کوچک از جوز هندی  را ریز رنده کنید و در زمان دم گذاشتن به غذا اضافه کنید. افزودن این ادویه محبوب به غذا، مطمئناً هویج پلو را مخصوص به نوع دستپخت شما و بسیار عالی و متمایز می ‌کند.

۳. خورش قیمه 

برای خوش طعم کردن خورش قیمه از کمی پودر جوز هندی استفاده کنید. تاثیر و فایده این ادویه در هضم غذا بسیار عالی می باشد. همچنین افزودن این نوع چاشنی به خورش، طعم دلچسب غذای شما را دوچندان خواهد کرد. 

۴. فلافل 

فلافل و جوز هندی

برای تغییر طعم مواد فلافل و بهتر کردن طعم آن حتی به نسبت ساندویچ فروشی ها می توانید پودر جوز هندی را به خمیر فلافل اضافه کنید‌. مطمئنا فلافل شما با این ادویه، عالی و خوشمزه خواهد شد.

۵. لازانیا 

همان طور که می دانید طبخ لازانیا در منزل نیاز به رعایت چند نکته ریز و افزودن مواد و ادویه های خاص و متفاوت می باشد تا در نهایت یک غذای عالی و باب طبع تمام افراد طبخ شود. یکی از همین ادویه های خاص، جوز هندی می باشد که می تواند لازانیای شما را متمایز و با طعم و عطر خاص طبخ نماید. از این رو در کنار سایر ادویه هایی که در زمان طبخ لازانیا استفاده می کنید، حتما مقدار کمی از جوز هندی نیز به آن اضافه کنید تا عطر و طعم غذای شما منحصربه فرد و عالی شود.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

1/5 (1)
  • Just had to express I am just glad that i happened in your web page.

    Briantut ۱۲ فروردین, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ پاسخ
  • your welcome to ghazaland

    امین ۱۴ فروردین, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ق٫ظ پاسخ
  • I delight in the info on your website. Thnx!

    JamesGab ۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰:۵۱ ق٫ظ پاسخ
  • همین دیگه نیست؟

    زهرا ۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ پاسخ
    • خیر.جوز هندی رو می تونید تو خیلی از غذاها استفاده کنید.چون این ادویه گرم است و بوی خاصی دارد بسته به ذائقه افراد می توانند در غذاهای مختلف استفاده کنند البته توجه داشته باشید که استفاده از ادویه ها در غذاها نیاز به هماهمنگی بین آنها دارد.

      غذالند ۲۳ مرداد, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ پاسخ
  • میخاستم بدونم برای غذاهایی که از مرغ استفاده میشه هم میتونیم از جوز هندی استفاده کنیم؟

    ناشناس ۱۸ دی, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ پاسخ
    • بله می تونید استفاده ازادویه ها در غذاها بسته به ذائقه افراد داره

      غذالند ۱۸ دی, ۱۳۹۹ ۹:۲۸ ب٫ظ پاسخ
  • سلام فکرمیکردم وقت برای گرمی این ادویه استفاده میکن چون مشهدیاهابرای شلعه استفاده میکن من خودم برای عدسی یاسوپ وخوراک لوبیا استفاده میکنم

    ناشناس ۱۳ آبان, ۱۴۰۰ ۰:۰۶ ق٫ظ پاسخ
    • سلام دقیقا طبع جوزهندی بسیار گرم است و میتوانید بر اساس ذایقه و علاقه خود در هر غذایی که تمایل دارید مقدار خیلی کمی بریزید اما در مصرف آن کلا باید احتیاط شود چون زیادی آن باعث مسمویت میشود

      غذالند ۱۱ آذر, ۱۴۰۰ ۸:۰۶ ق٫ظ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *