بهترین میوه های زمستانی که باید حتما در زمستان مصرف کنید

بهترین میوه های زمستانی

فصل زمستان علی رغم این که فصل زیبایی هاست اما می تواند با ابتلا به انواع سرماخوردگی ها، کامتان را تلخ کند. پس آنچه در این فصل باید در نظر داشت، مراقبت زیاد از خود جهت عدم ابتلا به بیماری های مختلف است. برای انجام این امر لازم است بیش از پیش تغذیه و آنچه می خورید را کنترل نمایید و تا حد امکان بیشترین میزان ویتامین ها و مواد معدنی را مصرف کنید. میوه های زمستانی شاید بهترین میوه هایی هستند که شما می توانید در این فصل مصرف کنید. در ادامه به معرفی برخی میوه های زمستانی خواهیم پرداخت.

موز

یکی از میوه هایی که مصرف آن در زمستان بسیار سودرسان است موز می باشد. موز یکی از غنی ترین منابع پتاسیم است و به تنظیم فشار خون کمک شایانی می کند. موز های تقریبا رسیده می توانند سلول سازی کنند و ویتامین B6 را برای بدن تامین کنند. دقت داشته باشید که اگر موز را به صورت نصف شده در یخچال نگه دارید ویتامین های آن از بین می رود.

بهترین میوه های زمستانی

 

آناناس

آناناس یکی از بهترین و پر خاصیت ترین میوه هایی است که نباید میل کردن آن را در فصل زمستان فراموش کنید. آناناس سرشار از ویتامین C و فیبر است. همچنین آناناس یکی از بهترین منابع پتاسیم در بین میوه هاست و می توانید برای استخوان سازی بدن به آن اعتماد نمایید. دقت داشته باشید که نباید آناناس های سبز رنگ خریداری کنید زیرا اصلا نرسیده اند، برگ های یک آناناس رسیده کاملا سبز است.

 

بهترین میوه های زمستانی

 

پرتقال

پرتقال و نارنگی از بهترین میوه هایی هستند که این روز ها در میوه فروشی ها می توانید پیدا کنید. این دو میوه خوشمزه به ویژه پرتقال دارای ویتامین C زیادی هستند و به راحتی می توانند بدن تان را در برابر ویروس های سرماخوردگی محافظت نمایند. پرتقال علاوه بر این می تواند از پوست شما نیز مراقبت کند. بهترین پرتقال ها معمولا بدنه ای خوشفرم و محکم دارند. بهتر است پرتقال ها را در یخچال نگه دارید تا از آسیب و پوسیدگی در امان بماند.

 

بهترین میوه های زمستانی

 

انار

از خاصیت های بی نظیر انار حتما تاکنون چیز های زیادی شنیده اید. انار با دارا بودن آنتی اکسیدن های قدرتمند می تواند بدن شما را نسبت به بیماری های مختلف مانند آلزایمر، سرطان و… مقاوم کند. برای انتخاب بهترین انار، به جای رنگ و دقت به پوست، سعی کنید اناری که سنگین تر است را انتخاب نمایید.

 

بهترین میوه های زمستانی

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *