بررسی سایت های آشپزی، از سیر تا پیاز

آشپزی آنلاین - غذالند

اخیرا با رشد دنیای تکنولوژی و اینترنت، سایت های اینترنتی رو به گسترش نهاده اند و استقبال از این سایت ها هر روزه بیشتر و بیشتر می شود. سایت ها انواع و اقسام موضوعات روز را بررسی می کنند و آشپزی هم از این موضوعات مستثنی نیست. طی سال های اخیر شرکت ها تلاش کرده اند تا با نشر مطالب آشپزی و دستورپخت های غذاهای مختلف دانش آشپزی مردم به ویژه زنان خانه دار را بالا ببرند.

کوک پد :

سایت کوک پد با رتبه با الکسای ۱۲۰۰، یکی از سایت های موفق در عرصه نشر مطالب آشپزی است. این سایت غذاهای ملل مختلف از جمله ایران را به زبان خودشان نشر می کند. سایت کوکپد فاقد بخش مقالات و بلاگ است و در این زمینه فعالیتی ندارد.

سرآشپز پاپیون :

این سایت یکی دیگر از سایت های غذایی است که توانسته با ایجاد بستری مناسب به بازنشر دست پخت های افراد بپردازد. سرآشپز پاپیون از بخش های بلاگ و دستورپخت برخوردار است ولی پایین بودن سرعت نمایش اطلاعات در سایت که با معیارهای جهانی مورد بررسی قرار می گیرد کمی از حوصله کاربران این شبکه اجتماعی خارج است و علاوه بر این ثبت نام برای ثبت دستورپخت را کمی مشکل می کند. نکته جالب توجه این سایت وجود بخشی به به منظور ثبت عکس های مورد نظر کاربران در سایت است.

چی بپزم :

سایت چی بپزم نیز یک سایت با رویکرد آشپزی است که صدها نفر روزانه از این سایت دیدن می کنند. سبک کار چی بپزم با دیگر سایت های آشپزی تفاوت دارد. این سایت فاقد بخش بلاگ است و سبک ثبت دستورپخت آن با سایت های دیگر متفاوت است. در این سایت غذاهایی ثبت شده است و بازدیدکنندگان می توانند با وارد نمودن مواد لازمی که در اختیار دارند، از سایت چند پیشنهاد غذا دریافت کنند و دستورپختشان را بخوانند.

آشپزی حرفه ای :

سایت آشپزی حرفه ای سایتی که هنوز نتوانسته جایگاه خوبی در میان سایت های غذایی پیدا کند. این سایت بخش ثبت دستورپخت و بلاگ ندارد و تنها تعدادی دستور پخت را به صورت روزانه منتشر می کند.

و اما غذالند که با توجه به اهمیت تاریخ و فرهنگ بومی ایران زمین مفتخر است دانش نامه‌ای درباره انواع و اقسام غذاهای ایرانی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. کاربران این شبکه اجتماعی می توانند با ثبت نام در این سایت، دستپخت های خود را به اشتراک بگذارند تا دیگران هم از این دستپخت ها آگاهی پیدا کنند و گامی ناچیز در حفظ جایگاه غذاهای سنتی این مرز و بوم بردارد.
مجموعه غذالند با بهره گیری از هاستینگ قدرتمند شرکت رادکام در تلاش است تا سفر کاربران خود در سایت را با بارگذاری سریع صفحات تسهیل بخشد به این ترتیب موفق شده است تا در جمع سریعترین سایت ها از نظر کاوشگر الکسا قرار گیرد .

علاوه بر این ، غذالند دارای بخشی به نام بلاگ است که در آن مقالات مختلف در رابطه با انواع غذا های ایرانی و خارجی برای مخاطبان سایت به اشتراک گذاشته می شود تا علاقه مندان آگاهی بیشتر نسبت به غذاهایی که مصرف می کنند به دست آورند. در بخش بلاگ بعضا غذاهای برخی کشور های همسایه که مقصد سفر ایرانیان می باشد نیز آورده شده تا اگر مخاطبان به یکی از این کشور ها سفر کردند درباره غذاهای بومی آن کشورها اطلاعات کافی داشته باشند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *