با خواص چای بابونه بیشتر آشنا شوید

با خواص چای بابونه بیشتر آشنا شوید

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین گیاهان دارویی در جهان گیاه بابونه است و از آن به خاطر انواع کاربرد های درمانی که دارد به صورت چای، یا از خود گیاه استفاده می کنند. چای بابونه، یکی از مشتقات گل بابونه به حساب می آید، این چای طلایی رنگ و بسیار خوشطعم است. چای این گیاه می تواند به درمان بیماری هایی مانند اختلالات روده و معده، اضطراب، بی خوابی، زخم های دهان و… کمک کند. در ادامه این مقاله از سایت غذالند سعی خواهیم داشت به برخی از معرفی برخی از خواص چای بابونه بپردازیم.

خواص چای بابونه

  • سفید کردن طبیعی پوست

یکی از خوراکی هایی که به سفید کردن طبیعی پوست کمک فراوان می کند، چای بابونه است. چای بابونه روشنایی چهره شما را افزایش می دهد و تابش آن را آشکار می کند. چای بابونه همچنین به درمان لکه های پوستی و زخم های التهابی نیز کمک می نماید، منافذ را باز و پوست را تمییز می کند.

  • رفع خستگی و بی حالی چشم

چای بابونه می تواند درون بسته های پلاستیکی یا کمپرسور ها ریخته شود و روی چشم های خسته قرار بگیرد تا به درمان سیاهی چشم یا فرورفتگی زیر چشم کمک کند. کافی است پنج دقیقه چای بابونه را روی چشمتان نگه دارید و سپس با آب سرد آن را بشویید.

  • رفع گرفتگی های قائدگی

چای بابونه یکی از راه حل های تسکین دهنده اسپاسم قائدگی به حساب می آید. علت این موضوع آن است که چای بابونه ماهیچه های رحم را آرام می کند و باعث افزایش سطح گلیسین می شود که هر دو این امور به کاهش اسپاسم قائدگی کمک می کنند.

  • افزایش ایمنی بدن

بابونه خواص ضد باکتریایی دارد که از سرماخوردگی و سرفه جلوگیری می کند. همچنین در برابر بیماری هایی که به باکتری مربوط هستند ایمنی بدن را افزایش می دهد. مصرف چای بابونه می تواند به بدن شما در مقاومت در برابر میکروب های مختلف یاری برساند.

  • کمک به درمان سندروم روده تحریک پذیر

اگر بیماری سندروم تحریک پذیر روه شما را آزار می دهد، می توانید از چای بابونه برای کاهش علائم این سندروم استفاده کنید. علاوه بر این چای بابونه به کاهش تشکیل گاز و ایجاد نفخ در دستگاه گوارش کمک می کند و از سوزش سر دل رهایی تان می بخشد.

  • کمک به درمان سندروم و تحریکات پوستی

چای بابونه درمانی عالی برای تحریک های پوستی و پیشگیری از عوارض پوستی به حساب می آید. کافی است پنبه را به چای بابونه یخ زده آغشته کنید و آن را روی مناطقی از پوستتان که مشکوک به آلرژی هستند قرار دهید. همچنین نوشیدن چای بابونه نیز می تواند علائم آلرژیک را کاهش دهد.

  • خواب آور

چای بابونه می تواند برای درمان اختلالات بی خوابی نیز مفید باشد. این چای آرام بخش به شما کمک می کند که راحت تر و سریعتر بخوابید.

  • کمک به درمان میگرن

چای بابونه یک کمک درمان مناسب برای سردرد های میگرنی و غیر میگرنی به حساب می آید. یک فنجان چای بابونه گرم می تواند موقتا شما را از شر سردرد رهایی ببخشد.

  • حفظ سطح گلوکز بدن

چای بابونه می تواند سطح گلوکز را در بدن حفظ کند و به همین خاطر می تواند در کنترل دیابت مفید باشد. بهتر است اگر هدفتان از مصرف چای بابونه این موضوع است، با پزشک خود درباره دوز مورد نیاز آن حتما مشورت کنید.     

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *