با خواص رازیانه برای بدن بیشتر آشنا شوید

با خواص رازیانه برای بدن بیشتر آشنا شوید

با خواص رازیانه برای بدن بیشتر آشنا شوید

یکی از مفید ترین گیاهان خانواده چتریان که طعم شیرینی هم دارد، گیاه رازیانه است. این گیاه دارای ساقه های سبز رنگ و ریشه سفید رنگ است. عرق رازیانه هم دارای خواص و کاربرد های زیادی است. اگرچه امروز این گیاه در سراسر جهان تولید و کشت می شود، اما در گذشته تنها منحصر به کشور های مدیترانه ای مانند یونان و ایتالیا بود. در این مقاله قصد داریم تا برخی از خواص رازیانه را بر شمریم.

                                                              خواص رازیانه
 

فواید رازیانه برای پوست و مو

۱- درمان آکنه و جوش

۲- جوان سازی پوست صورت

۳- تقویت موی سر

فواید رازیانه برای خانم ها تنظیم قائدگی: رازیانه می تواند قائدگی را تنظیم کند و درد آن را کاهش دهد. همچنین از ابتلا به سندروم پیش از قائدگی نیز جلوگیری می کند.

کاهش علائم یائسگی: رازیانه از مقدار بالایی فیتواستروژن برخوردار است که این امر می تواند سبب کاهش علائم یائسگی شود.

افزایش شیردهی: رازیانه دارای نوع خفیفی از استروژن است که می تواند شیر مادران را افزایش دهد.

 

فواید رازیانه برای آقایان

مصرف رازیانه در مردان با افزایش ترشح هورمون تستوسترون به پیشگیری از برگ شدن پروستات و جلوگیری از ناتوانی جنسی کمک می کند.

رازیانه همچنین باعث تعدیل ارگاسم می شود و این اجازه را به مردان می دهد که از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرند.

نوزادان و کودکان یافته های پژوهشگران نشان از این دارد که روغن و چای رازیانه برای درمان کولیک یا قولنج در کودکان و نوزادان مفید است.
خواص رازیانه برای کاهش وزن عرق رازیانه و دانه های رازیانه تازه، میزان فیبر بالایی دارند، که فیبر به سبب ایجاد احساس سیری و آسان کردن گوارش می توانند به کاهش وزن و لاغری کمک کنند.
خواص کلی رازیانه کاهش فشار خون: رازیانه دارای مقدار زیادی پتاسیم است که باعث کاهش فشار خون می شود. به همین دلیل مصرف آن را به افرادی که دارای فشار خون هستند توصیه می کنیم.

چشم: رازیانه حاوی فلاونوئید ها، ویتامین C و روی است که هر سه برای چشم مفیدند. به مین سبب رازیانه برای درمان بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا مفید است.

سرطان: روغن آلونیوم و سلنیوم بخشی از محتویات رازیانه هستند.

کم خونی: یکی از بهترین گیاهان دارویی که می تواند گردش خون را بهبود ببخشد رازیانه است. همچنین رازیانه حاوی مقداری بسیار بالایی ویتامین ث می باشد از این رو برای درمان کم خونی مفید می باشد.

 

اگرچه بسیاری از گیاهان، دارای خواص دارویی و درمانی زیادی هستند اما نکته ای که دانستن آن ضروری است این است که استفاده خودسرانه از هر گونه گیاه دارویی بدون مشورت با پزشک می تواند سبب بروز عواقب جبران ناپذیری شود. شما می توانید با کلیک بر روی کلمه رازیانه با انواع دستورپخت هایی که در تهیه آن ها از رازیانه استفاده می شود آشنا شوید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز
  • سلام تشکر از شما و مقالات که به عموم مردم ارائه می دهید

    باقرزاده ۲۹ مهر, ۱۴۰۲ ۹:۴۵ ق٫ظ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *