با خواص خرمالو، شاهکار پاییز آشنا شوید

با خواص خرمالو، شاهکار پاییز آشنا شوید

خرمالو یکی از میوه های خوشمزه ای است که معمولا در فصل پاییز مهمان خانه های مردم می شود. این میوه شیرین علاوه بر طعم خوشمزه ای که دارد حاوی فواید و خواص بسیار زیادی نیز هست. این میوه برای روز های پاییزی که مردم در آن احساس بی حالی و خستگی می کنند مناسب است زیرا خرمالو هم به اندازه انگور انرژی زاست. نباید از گفتن این نکته هم غفلت کنیم که اگر به تناسب اندام خود اهمیت می دهید بهتر است تعداد مصرف خرمالوی روزانه خود را تحت کنترل داشته باشید.

انواع خرمالو: خرمالو ها معمولا به دو دسته رسیده (غیر گس) و نرسیده (گس) تقسیم می شوند. خرمالو گس قابل خوردن نمی باشد زیرا حاوی ماده ای به نام تانین است. خرمالوی غیر گس وقتی می رسد تانین خود را از دست می دهد.

خرمالو را می توان در حالت خشک نیز مصرف کرد.

ارزش غذایی:

این میوه اگرچه شیرین است، اما کالری چندان زیادی ندارد. خرمالو چربی و پروتئین کمی دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این ویتامین ها و مواد معدنی شامل: ویتامین A، B6، C. منگنز، فسفر، پتاسیم، کلسیم، فیبر رژیمی می باشند.

خواص خرمالو:

بعضی افراد ممکن است به دلیل کمبود ویتامین ث در فصل پاییز با خونریزی لثه هایشان مواجه شوند، خرمالو به دلیل جذب ویتامین ث به مقدار بالا باعث افزایش سلامت لثه ها می شود.

خرمالو از پتاسیم و منیزیم سرشار است و می تواند با کلسترول و فشار خون بالا مقاله کند. علاوه بر این پتیکینی که در خرمالو وجود  دارد باعث پایین آمدن کلسترول خون می شود.

این میوه به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین هایی که در بالا عرض کردیم به هضم سریع و مناسب غذا ها کمک می کند. باعث تقویت بینایی می شود و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. خرمالو معده را تقویت می کند و در درمان اسهال موثر است.

خرمالو های رسیده، شیرین و حاوی شکر هستند که به دلیل داشتن این مورد می توانند به عنوان یک انرژی زای طبیعی عمل کنند، این خاصیت خرمالو به کار کسانی می آید که به فعالیت های ورزشی در طول روز می پردازند و به انرژی نیاز دارند.

خرمالو می تواند در پاکسازی بدن بسیار موثر ظاهر شود زیرا حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و می تواند سموم بدن از جمله کبد را پاکسازی نماید. این آنتی اکسیدان ها باعث می شوند این رادیکال های آزاد از بدن جدا شوند.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *