با خواص اعجاب برانگیز زعفران آشنا شوید

با خواص اعجاب برانگیز زعفران آشنا شوید

زعفران از دیرباز تا کنون به عنوان یکی چاشنی های غذایی در بین مردم ایران شناخته می شود. این گیاه ارزشمند پس از دم کشیدن دارای طعم و رنگ خارق العاده و طبیعی بوده که هر شخصی را پس از صرف یک وعده از دمنوش خود شاد و خرسند می کند. زعفران دارای بیش از ۱۵ آنتی آکسیدان مختلف بوده که از جمله مهم ترین آنها می توان به کروکین و کروکتین و بیکرکروکین اشاره کرد. زعفران دارای خواص مختلف و فوق العاده ای می باشد از این رو تصمیم گرفته ایم در این مقاله به معرفی ۱۰ خواص زعفران بپردازیم اگر شما نیز مایلید تا با خواص زعفران بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

  1. روشن شدن پوست

یکی از مشکلاتی که پوست انسان را به خود درگیر می کند لکه های پوستی می باشد. می توان به کمک مالیدن پودر زعفران که با ۳ قاشق چای خوری شیر ترکیب شده است به پوست این بیماری را به خوبی درمان کرد. کافی است این ترکیب درمانگر را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و سپس بشویید تا از اولین خواص زعفران مطلع شوید.

  1. درمان جوش صورت

از جمله آزار دهنده ترین مشکلات پوستی می توان به جوش ها اشاره کرد. از ماسک زعفران به جهت مراقبت از پوست و پیشگری از جوش زدگی آن می توان استفاده نمود. برای این کار می بایست پودر زعفران را با ۶-۷ برگ ریحان به خوبی کوبید تا خمیر مناسبی به دست آید و سپس آنرا بر روی صورت خود مالیده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دومین خاصیت زعفران نیز برای شما خودنمایی کند.

  1. از بین بردن تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی

افرادی که کار های بیرون از دفتر و خانه زیادی دارند و یا به صورت کلی کارشان به نحوی است که زمان زیادی را در آفتاب سپری می کنند دچار آفتاب سوختگی می شوند و پوست آنها به مرور تیره می شود. برای درمان آفتاب سوختگی می بایست مقداری زعفران را در شیر پرچرب به مدت یک شب بخیسانید و پس از آن به کمک انگشت خود عصاره به دست آمده را به آرامی بر روی پوست خود بکشید این ترکیب خارق العاده می تواند آفتاب سوختگی شما را درمان و پوست شما را درخشنده تر نماید.

  1. جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگر از خواص زعفران این است که در درمان ریزش مو موثر است همچنین افرادی که موهای ضعیف و شکننده ای دارند نیز می توانند به کمک زعفران موهای خود را تقویت نمایند. به همین منظور می بایست نسبت به تهیه ماسک زعفران برای مو اقدام نمایید. برای این کار می بایست مقداری زعفران را در شیر رخته و به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست سر و یا موها قرار دهید و سپس آب کشی نمایید.

  1. خواص زعفران برای مردان

دمنوش زعفران قابلیت درمان ناباروری در مردان را داراست و می تواند به عنوان یک محرک جنسی قدرتمند عمل نماید.

۶.خواص زعفران برای  نوزادان و کودکان

برای اینکه کودک در هضم غذای خود مشکلی نداشته باشد می توانید مقدار کمی زعفران را در غذای آن به کار ببرید. همچنین استفاده از زعفران برای نوزادان به استخوان سازی آنها در سنین پایین و افزایش بهداشت دهان و دندان آنها کمک بسیاری می نماید.

  1. خواص زعفران در دوران قاعدگی

یکی از مشکلاتی که بیش از ۸۵ درصد زنان را به خود درگیر کرده است سندورم پیش از قاعدگی می باشد. زعفران به عنوان یک داروی گیاهی پر خاصیت به زنان در بهبود تنش های پیش از قاعدگی کمک بسیار زیادی می کند به همین جهت به بانوان توصیه می شود تا به طور مرتب چای زعفران را مصرف نمایند.

  1. خواص زعفران در درمان افسردگی و اضطراب

زعفران به عنوان یک گیاه نشاط آور شناخته می شود و به دلیل وجود موادی مانند سافرانال ، کروکین و کومیفرول می تواند به عنوان یک داروی آرامبخش برای مبتلایان به افسردگی و همچنین کسانی که استرس و اضطراب بالایی برخوردارند مفید باشد.

  1. خواص زعفران برای چشم

یکی از بیماری های چشمی، دژنراسیون ماکولا نام دارد که زعفران در درمان این بیماری می تواند موثر باشد.

  1. خواص زعفران در درمان کبد چرب

تغییر رویه غذایی انسان سبب شده است تا آمار مبتلایان به کبد چرب افزایش یابد از این رو پزشکان توصیه می کنند تا افراد مبتلا به این بیماری همه روزه از دمنوش زعفران استفاده نمایند تا در درمان بیماری آنها موثر واقع شود.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *