با این راهکار ها از پیچیدن بوی غذا در خانه تان جلوگیری کنید

با این راهکار ها از پیچیدن بوی غذا در خانه تان جلوگیری کنید

یکی از مشکلاتی که بسیاری از بانوان با آن رو به رو هستند بوی غذایی است که مشغول آماده سازی آن هستند. هر چند که ممکن است غذایی که مشغول آماده سازی آن هستند در نهایت بویی مطبوع و دوست داشتنی داشته باشد اما این دلیل نمی شود که همان غذا در مراحل آماده سازی نیز چنین بویی در فضای خانه پخش کند. بوی نامطبوع برخی غذاها در هنگام پخت از یک سو و ماندگاری بوی آنها تا چندین ساعت از سوی دیگر از جمله دلایلی است که امروز ما را مجاب کرده است تا برای شما روش از بین بردن بوی غذا در منزل را به اشتراک گذاریم تا بتوانید با ترفند های ساده نسبت به از بین بردن بوی غذا در خانه خود اقدام نمایید.

بسیاری از غذاها و مواد اولیه ای که در منزل برای طبح غذا آماده سازی می شوند تا زمانی که کامل پخته نشوند بوی زیاد جالبی از خود منتشر نمی کنند از جمله ی این مواد می توان به پیاز داغ و سیر داغ ، انواع سبزیجات ، مرغ و ماهی اشاره کرد که در حین آماده سازی انتشار بوی آنها و همچنین ماندگاری بوی آنها در محیط منزل می تواند تا ساعت ها اهالی منزل را مورد آزار قرار دهد. از این رو تا انتها همراه ما باشید تا به شما آموزش دهیم که به چه صورت می توانید نسبت به از بین بردن بوی بد غذا در منزل اقدام نمایید.

اولین کاری که بسیاری از بانوان در مواقع انتشار بوی نامطبوع غذا در منزل انجام می دهند روشن کردن هوا کش و یا نهایتا باز کردن راه های خروج هوا مانند پنجره ها و درب ها می باشد، این کار شاید بتواند تا حدودی بوی نامطبوع را کاهش دهد اما آنرا از بین نمی برد و برای اینکه بوی نامطبوع پخش شده در فضای منزل با این روش از بین برود می بایست چندین ساعت صبر نمایید.

برای اینکه بتوانید نسبت به از بین بردن بوی غذا در منزل اقدام نمایید راه های بسیاری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود:

  • اولین کار برای از بین بردن بوی غذا این است که در یک نلبکی مقداری ادکلن خوشبو به همراه یک حبه قند قرار دهید . بهتر است از قند های مکبی برای این منظور استفاده نمایید تا حجم بیشتری از ادکلن را به خود جذب نماید. پس از اینکه قند به خوبی به ادکلن آغشته شد می بایست نسبت به آتش زدن قند اقدام نمایید. با این کار عطر ادکلن در فضای منزل پخش و بوی بد غذا را از بین می برد.

 

  • در صورتی که قصد سرخ کردن سبزی را دارید می توانید قبل از شروع به کار هواکش های آشپزخانه را روشن نموده و سپس در کنار اجاق روشن مقداری سرکه سفید قرار دهید و در ادامه سرخ کردن سبزی را آغاز نمایید. بوی سرکه در کنار شعله آتش می تواند بوی سبزی سرخ کرده را تا حد زیادی از بین ببرد.

 

  • در صورتی که به علت سهل انگاری غذای شما سوخت مطمئنا بوی بد آن تا مدتی در منزل شما باقی خواهد ماند برای این که این بوی ناخوشایند به سرعت از بین برود می بایست نسبت به روشن کردن هواکش آشپزخانه اقدام نمایید و پس از آن قابلمه ای را پر از آب کرده و بر روی اجاق قرار دهید، سپس چند تکه لیمو ترش را در آن قرار دهید. با این روش بخار آبی که لیمو در آن قرار گرفته است می تواند به از بین رفتن بوی بد سوختگی در منزل شما کمک فراوانی به شما نماید.

 

  • در روشی دیگر برای از بین بردن بوی بد غذا در منزل می توانید قابلمه ای آب بر روی اجاق گذاشته و چند تکه چوب دارچین در آن قرار دهید. در صورتی که چوب دارچین در منزل شما موجود نبود می توانید از پودر دارچین نیز به همین صورت استفاده نمایید. شعله اجاق را کم کرده و صبر کنید تا آب کم کم به جوش آید پس از آن شاهد خواهید بود که چگونه عطر دارچین بوی بد منزل شما را از بین می برد.

 

.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *