این غذاها را برای شام مصرف نکنید

این غذاها را برای شام مصرف نکنید

غذا خوردن، به راستی یکی از مهم ترین نیاز های هر شخص است که اگر به موقع براورده نشود می تواند منجر به صدمات جبران ناپذیر و غیر قابل بازگشت برای بدن انسان شود. اما نباید از این نکته هم غافل شد که خورد هر غذایی در هر زمان و مکانی مناسب نیست. در میان وعده های غذایی، وعده شام از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که پس از وعده شام بدن به مدت چند ساعت استراحت خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم مواد غذایی که برای وعده شام مناسب نیستند را معرفی کنیم، با ما تا انتها همراه باشید.

غذاهای حاضری و بسته بندی شده، فست فود ها و پیتزا ها از جمله غذاهایی هستند که مصرف آن ها در شب و به عنوان شام توصیه نمی شود. مخصوصا خوراکی های صنعتی که دارای مواد نگهدارنده، نمک و چربی هستند می توانند زمینه ابتلا به بیماری های گوارشی، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی شود.

ماکارونی با انواع سس

اگرچه پاستا و ماکارونی از خوراکی های محبوب در دنیا به خصوص برای نوجوانان محسوب می شوند و از نظر ارزش غذایی از ویتامین ها غنی هستند اما علی رغم ارزش غذایی و طعم فوق العاده این دو غذا، مصرف آن در وعده غذایی شام توصیه نمی شود. علت این موضوع آن است که این خوراکی ها که از گندم درست می شوند، پس از هضم به قند تبدیل شده و چون پس از شام و این قند مازاد در حین خواب و استراحت به چربی تبدیل خواهند شد.

سسی که همراه با ماکارونی مصرف می شود نیز یکی از مواردی است که این غذا را برای شام نامناسب می کند. سس ها دیر هضم هستند و کالری زیادی دارند. مصرف این سس ها در شب می تواند باعث ابتلا به دیابت، چاقی و پوسیدگی دندان ها شود.

غلات صبحانه

بعضا افرادی هستند که برای لاغر شدن و گرفتن رژیم غذایی بدون مشورت متخصصین تغذیه شب ها غلات صبحانه را به همراه شیر یا بدون آن مصرف می کنند. این کار اشتباه است زیرا این حجم از کالری و تامین انرژی مناسب صبح است چرا که فرد در طول روز با فعالیت این انرژی را می سوزاند اما در شب که فرد هفت الی هشت ساعت می خوابد مصرف این مقدار انرژی می تواند مضر باشد.

غلات تند و پر ادویه

مصرف غذاهای حاوی فلفل و ادویه جات برای حفظ سلامتی بدن بسیار مفید هستند و می توانند از بیماری هایی مانند سرطان، تومور های مغزی و بیماری های قلبی شود. ولی مصرف غذاهای تند در وعده شام می تواند حرارت بدن را بالا ببرد و ضربان قلب را افزایش دهد و سبب تحریک اسید معده و در نتیجه بی خوابی و بد خوابی شوند.

سالاد بدون پروتئین

افرادی که می خواهند برای کاهش وزن و لاغری، شب ها به جای شام از سالاد استفاده کنند باید این نکته را مد نظر قرار دهند که پس از ساعت هفت تا هشت شب که شام مصرف می شود تا ساعت ۶ یا ۷ صبح که صبحانه خورده می شود بدن نیاز به انرژی دارد. همچنین خوردن سالاد هایی که تنها حاوی سبزی و میوه هستند می توانند باعث ترشح اسید معده و احساس گرسنگی شوند زیرا سبزی ها به سرعت هضم می شوند.

خوراکی های شیرین

بدترین چیزهایی که می توان برای وعده شام انتخاب کرد شیرینی ها و مواد پرچرب هستند، مصرف این نوع مواد غذایی در شب می تواند سبب ابتلا به بیماری های مزمن شود. خوردن مربا، کره بادام زمینی و میوه های شیرین در ساعات پایانی شب و قبل از خواب می توانند باعث بالا رفتن قند خون شوند.

 

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *