انواع روش های تزیین سیب برای شب یلدا

سیب یکی از خوشطعم ترین میوه هایی است که تقریبا در هر فصلی در خانه های ایرانی یافت می شود. علاوه بر این، سیب یکی از میوه های زینت بخش سفره های یلدایی است. حال چه می شود اگر خود این میوه را نیز تزیین کنیم و زینت دهیم؟ با توجه به نزدیک بودن شب یلدا و تکاپوی خانواده ها برای تدارک اجزای سفره و دقتشان در هر چه زیباتر چیدن آن، در این مقاله قصد داریم آموزش تزیین سیب از میوه های شب یلدا را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

شیوه های مختلف تزیین سیب شب یلدا

حکاکی روی سیب

برخی گمان می کنند که حکاکی تنها مخصوص میوه های بزرگ و درشت مانند هندوانه و طالبی است در حالی که اینگونه نیست، حکاکی میوه هنری است که می تواند روی میوه های کوچکتر مانند سیب و پرتقال نیز انجام شود. برای انجام حکاکی روی سیب، نیاز به یک چاقو یا کاتر نوک تیز و داشتن مقداری دقت دارید. سعی کنید ابتدا طرحی که بدنبالش هستید را پیدا و انتخاب کنید، سپس یک سیب سالم که سطحی صاف دارد بردارید. حال می توانید طرحی که مد نظر دارید با نوک چاقو پیاده سازی کنید و فضاهایی که نیازی به آن ها ندارید خالی کنید. اگر قصد دارید سیبی که تزیین کرده ای را چند روز نگه دارید، بهتر است سطح آن را به کمی آبلیمو آغشته کنید تا قسمت های برش خورده تغییر رنگ ندهند.

تزیین سیب به شکل گل رز

اگر می خواهید سیبتان را به شکل گل رز در آورید، می توانید سیب را به شکل نیم دایره های نازک برش بزنید و سپس آن ها را کنار یکدیگر بچینید تا یک گل رز زیبا داشته باشید. در این روش بهتر است از خلال دندان استفاده کنید تا کار فیکس شود. از این مدل، در تزیین سیب زمینی نیز می توان استفاده کرد.

این دو مدل تزیین که برایتان معرفی کردیم، از جمله بهترین مدل های روز برای تزیین سیب بودند. شما می توانید با الهام گرفتن از تصاویری که در ادامه برایتان قرار خواهیم داد بهترین سفره ها و تزیین های شب یلدا را داشته باشید. علاوه براین شما می توانید با مراجعه به بخش دستورپخت های غذالند نیز غذاهای بسیار خوشمزه ای را در میان لیست بلند بالای دستورپخت ها برای شام مهمانی یلداییتان انتخاب کنید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *