آیا میدانید چرا باید از میگو در وعده های غذاییتان استفاده کنید؟

آیا میدانید چرا باید از میگو در وعده های غذاییتان استفاده کنید؟

میگو یکی از انواع سخت پوستان دریایی بوده و در بیشتر آب های دنیا وجود دارد. در جهان حدودا ۸۰ نوع  میگو خوراکی موجود است و به صورت کلی در سه گروه میگو سفید و میگو قهوه ای و هم چنین میگو صورتی شناخته می شوند. از جمله لذیذترین غذاهای دریایی می باشد. گوشت آن  نیز از نظر مقایسه ای، نسبت به غذاهایی که دارای پروتئین بالایی هستند مانند گوشت ماهی و همچنین گروه ماکیان، دارای کالری کم تری می باشد. پروتئینی که در آن وجود دارد، همه ی اسیدآمینه های موردنیاز جهت رشد را داراست.

به طور کلی میگوها چربی اندکی دارند. همچنین در میگوها، اسیدهای چرب امگا۳ به وفور موجود اند. اسیدهای چرب امگا۳ از دسته اسیدهای چرب غیر اشباع می باشند که می توانند در کم کردن خطر بیماری های قلبی موثر واقع بشوند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که مصرف کردن بیشتر از اندازه میگو، با توجه به این که میگو درای سطوح مختلفی از جیوه است، خطر مسمومیت جیوه را به همراه خواهد داشت.

خوب است بدانید که جهت طبخ میگو، روش های گوناگونی وجود دارد. برای این که از حداکثر خواص آن بهره ببرید، بهتر این است که میگوها را کباب یا بخارپر نمایید.

حالا می خواهیم خواص فوق العاده میگو را به طور موردی نام برده و هر کدام را توضیح دهیم:

۱- بالا بردن انرژی: با توجه به این که میگو دارای آهن زیادی است و به افزایش انرژی معروف است، اگر میگو به صورت منظم مورد مصرف قرار گیرد، موجب بالا رفتن انرژی و کارایی روزانه بدن خواهد شد.

۲- جلوگیری کردن از پیری زودرس: جالب است بدانید که میگو دارای کاروتنوئید می باشد و این ماده جهت جلوگیری از پیری زودرس و سلامت پوست مفید می باشد.

۳- تقویت کردن استخوان ها: از آن جایی که میگو دارای گلوکوزامین می باشد، جهت ساخت غضروف در مفاصل مفید است. این گونه توصیه می گردد که میگو با پوست مصرف گردد.

۴- بالابردن اشتها: با توجه به این نکته که میگو سرشار از پروتئین است، اگر اشتهای خودتان را از دست دادید، توصیه شده است که میگو بخورید. در صورت خوردن مقادیر زیادی از میگو، ماده ای با نام پپتید تولید می گردد که در بدن شما می تواند ترشح هورمون های اشتها مثل کوله سیستوکینین را تحریک نماید.

این هورمون سبب تنظیم کردن اشتهای شخص می گردد. با تنظیم شدن هورمون کوله سیستوکینین توسط پپتید، اشتهای شخص به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

۵- حفظ کردن سلامت چشم ها: عادت کردن به خوردن میگو، برای سلامت چشم ها دارای فایده است. خوب است بدانید که استاگزانتین موجود در آن، جهت کم کردن تاثیر بد اشعه های آفتاب بر چشم ها یا پرتو درمانی دارای فایده است.

۶- کمک کردن به عملکرد غده تیروئید: میزان مناسبی از ید در میگو موجود است. جهت فعالیت غده تیروئید، ما به ید احتیاج داریم. غده تیروئید جهت تنظیم کردن متابولیسم و وزن بدن شما دارای اهمیت است. هم چنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که ید به علت محافظت از عملکرد درست مغز جنین، برای زنان باردار مهم است.

۷- تقویت کردن ریشه مو: با مصرف نمودن میگو، سلامت موهایتان را بهبود ببخشید. میگو به علت داشتن زینک، جهت تقویت ریشه های مو و کنترل سلول های آن دارای فایده است. علاوه بر آن، میگو این توانایی را نیز دارد که سلامت پوست را حفظ کند و از پیری زودرس هم جلوگیری نماید.

۸- حفظ کردن سلامت مغز: به علت داشتن آهن، میگو برای مغز نیز مفید می باشد. هنگامی که خون شما به خوبی جریان دارد، اکسیژن کافی را به مغزتان منتقل می کند و مغزتان عملکرد مناسبی خواهد داشت. مصرف میگو، به هوش و حافظه ارتباط دارد.

۹- کم کردن وزن: میگو به علت داشتن کربوهیدرات و پروتئین و هم چنین چربی، زینک و منیزیم برای کاهش وزن مفید می باشد. این مواد بسیار سالم اند. توجه داشته باشید که زینک و منیزیم این توانایی را دارند که سطح هورمون لپتین را بدن شما بالا ببرند. این هورمون، اشتها را تعدیل کرده و هم چنین موجب بالا رفتن انرژی بدن خواهد شد.

۱۰- دارا بودن فسفر بالا: میگو جهت تقویت کردن استخوان ها دارای فایده است. اگر میگو به صورت منظم مصرف گردد، تراکم استخوان ها را بالا خواهد برد که در نتیجه موجب قوی تر شدن آن ها می شود. فسفر، از جمله مواد لازم جهت تشکیل استخوان است. همچنین علاوه بر استخوان ها، فسفر در استحکام و قدرت دندان ها نیز نقش دارد. در صورتی که استخوان های شکننده ای داشته باشیم موجب مختل شدن سلامتی مان خواهد شد. هم چنین در صورت مبتلا شدن به آرتریت، به طور معمول در مفاصل خودمان احساس درد خواهیم کرد.

از این که برای خواندن خواص فوق العاده میگو با ما همراه بودید، از شما نهایت تشکر را داریم. مصرف به اندازه و درست هر غذایی می تواند در حفظ سلامتی تاثیر گذار باشد. شما می توانید در غذالند با انواع دستورپخت های مربوط به میگو آشنا شوید و از طبخ و مصرف غذاهای خوشمزه ای که در آن ها از میگو استفاده می شود لذت ببرید.

رتبه بندی این مطلب از نظر شما

بدون امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *